Bästa medlemmar. Då har jag genomgått en operation som gick bra. Jag har ont men det är hanterbart. Vården har stora problem. Covid gör att någon måste vara hemma och då stängs ett helt vårdlag. Jag hörde sjuksköterska som ringde runt och jagade ersättare istället för att ta hand om patienter. Sådant måste administrativ personal kunna hantera. På skoj tog jag tid hur lång tid jag träffar en sjuksköterska. 5 min och 23 sekunder träffade jag en sjuksköterska under ett dygn. Det är under 2 minuter per skift. Då säger man att det är brist på personal. Det är enligt mig en sanning med modifikation. Vården måste ställa om och utgå från patienten. Man måste planera vården utifrån patienten inte utifrån läkare.

Populära inlägg i den här bloggen

BLOGGEN är tillbaka här berättar vi om föreningsarbetet!

Kunskapsdag om Hjälpmedel den 1 juni.

Regionens Trafik- och samhällsplaneringsnämnd